Blog Dailylife

* Vakantie op texel *

De vakantie is al bijna weer voorbij, maar gelukkig hebben we de vakantie foto’s nog! Het is een hele tijd geleden, al weer meer als een maand, dat ik samen met Beate richting Texel ging voor vijf hele gezellige dagen! Maar o wat was het leuk! Een week geleden konden jullie bij Beate op de blog al genieten van een mooi overzicht, maar vandaag is het de beurt aan mij en laat ik een hoop foto’s zien van mijn vakantie op Texel.

Beiden houden we van fotografie, dus de dagen op het eiland stonden al snel in het teken van fotograferen en mooie plekjes zien. Het was lastig om een selectie te maken uit alle foto’s, dus het werden lekker veel foto’s! Kijk je mee?

strandhuisjes texelOp maandag vetrokken we met de fiets richting het station. Naar een paar keer overgestapt te hebben kwamen we aan in Den Helder bij de veerboot. Eenmaal aangekomen op Texel fietsten we richting de Koog, waar we zouden overnachten in een B&B. Nadat we onze spullen hadden achtergelaten bij de Bed and Breakfast, fietsten we richting het strand. Waar het ondanks de hard wind, heerlijk genieten was! Na een strandwandeling en wat foto’s gemaakt te hebben fietsten we terug naar het dorp om daar pannenkoeken te eten, jammie! ’s Avonds belanden we nog in de duinen, terwijl de zon langzaam zakte. Fotograferen tijdens het gouden uur, kon ook van het lijstje afgestreept worden!fiets-duinen-texelstudiobabsie-in-actietexelcaravans-texel-duinenDe volgende ochtend stond er een heerlijk ontbijt op ons te wachten. Daarna richting het dorp om een tandem te huren. Ondanks dat we zelf onze fietsen mee hadden genomen, wilden we graag een keer een tandem huren, want dat leek ons wel wat.. Met de tandem gingen we richting Den Burg, op zoek naar een kringloop. We wilden graag bloemen plukken in de pluktuin, maar omdat we geen vaas hadden, leek het ons een goed idee om even bij de kringloop te gaan kijken. Bij de kringloop namen we een oude weckpot mee en konden we op de tandem richting de pluktuin!pluktuin-texelbloemen-plukken-texelflowers-and-bwEen bezoekje aan de vuurtoren kon natuurlijk ook niet ontbreken, dus de derde dag fietsten we via de de duinen richting de vuurtoren. ’s Avonds aten we een maaltijdsalade op het strand bij de vuurtoren. Na een ijsje reden we weer terug richting de B&B en belanden we uiteindelijk nog in de strandtent. vuurtoren-texelduinen-texelzonsondergan-texelDe laatste dag was het zo mooi weer, dat we nog even genoten van het strand, een taartje bij de strandtent. En daarna op de fiets, waar we via de duinen richting Den Hoorn fietsten. Een mooi, oud dorpje. Helaas vloog de tijd voorbij en was het alweer tijd om richting de boot te gaan. Nog snel even wat eten en daarna hup naar de boot, om weer terug te gaan naar huis.tassenschelpjesvakantie texelvliegerBW-strandhuisjes-mekerk-texelschapen-texelVijf heerlijke dagen, waarbij ik genoten heb van al het moois op Texel. Eén nadeel aan het maken van dit artikel, ik wil nu heel graag terug!  Wie gaat er mee?

***

Foto's waar ikzelf op sta zijn gemaakt door Beate van, BeetjeHome.